De Worst van 2014 (3/4)

Vandaag krijg je de nummers 8 t/m 14 in de lijst!

#14 Sam Means – Yeah Yeah

Begin dit jaar dook dit nummer op in de reclame van Nationale Nederlanden. Waarom dit saaie nummer? Geen idee. Gelukkig duurt het maar twee minuten plus een paar seconden.

#13 Jan Smit – Jij & Ik

Ik moet zeggen dat ik nooit echt zit te wachten op een comeback van deze man, maar dit is wel héél erg. De vervolgsingle Handen Omhoog vond ik een stuk beter.

#12 Dinand Woesthoff – Legendary Lane

Het officiële ‘aanmoedigingsnummer’ voor de Nederlandse sporters op de Olympische Spelen, gezongen door Dinand Woesthoff, wiens band vanochtend bekend maakte te stoppen. Voor mij komt het niet echt over als een aanmoedigend  en motiverend nummer, maar meer een slaapnummer.

#11 Gerard Joling – Rio / René Froger – Juich voor Nederland / Jan Smit & Johnny de Mol – Nederland Wordt Kampioen

Kampioen zijn we er niet mee geworden, deze drie nummers, die ‘populair’ waren tijdens dit Wereldkampioenschap voetbal 2014. Dubbelnotering voor de WK-nummers van Gerard Joling, René Froger en Jan Smit & Johnny de Mol.

#10 Nicki Minaj – Anaconda

346 miljoen views op Vevo, en we weten waardoor dat komt. Het enige leuke aan dit nummer is misschien het instrumentaal dat eronder zit of de sample van Sir Mix-a-Lot die gebruikt is. De raps op het nummer zijn alleen maar irritant.

#9 Jason Derulo ft. Snoop Dogg – Wiggle

Deze valt in dezelfde categorie als de nummer 9 in de lijst. De verses van Jason zijn prima, maar het ‘fluitje’ in het refrein irriteert me mateloos. Ook was het erbij betrekken van rapper-over-datum Snoop Dogg niet nodig geweest.

#8 Jennifer Lopez ft. Pitbull of Iggy Azalea – Booty

Ook in dezelfde categorie. Jennifer Lopez, geen rapper-over-datum, maar zangeres-over-datum. Hits scoren kan alleen nog maar met behulp van Pitbull of een andere rapper. Haar laatste solohit is misschien alweer tien jaar oud. Allemaal prima, maar zelfs Pitbull en zelfs Iggy Azalea kan het irritante Booty niet goed laten klinken, in mijn oren.

Op dinsdag 30 december post ik deel 4, het laatste deel, met (s)hits van Rae Sremmurd, PSY, Pharrell en anderen.

This entry was posted in Nieuws. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

