De Worst van 2014 (2/4)

 Deel 2 van de zoektocht naar het slechtste, vreselijkste en irritantste nummer van het jaar. Nummers 21 t/m 16 staan in deze post!
Heb je deel 1 nog niet gelezen? Lees die dan eerst. In deel 2 zijn drie (s)hits van eigen bodem en vier uit het buitenland te vinden.

21. James Newton Howard ft. Jennifer Lawrence – The Hanging Tree

Dit nummer van The Hunger Games-soundtrack, gemaakt door Amerikaans filmcomponist James Newton Howard en actrice Jennifer Lawrence. Het nummer is erg succesvol geweest dit najaar, en is dat nog steeds. Neemt niet weg dat ik dat succes onbegrijpelijk, en het nog al een saai nummer vind. De laatste helft van het nummer is trouwens minder saai, en bij de film zelf zal het ongetwijfeld wel passen.

20. I LOVE MAKONNEN ft. Drake – Tuesday

In Nederland sloeg dit nummer (gelukkig) niet aan, maar in Amerika was dit liedje een groot succes. Dit is de eerste van de twee saaie hiphop-nummers in deze lijst. Vooral het refrein vind ik, met name vocaal gezien, erg irritant. En door…

19. One Direction – Steal My Girl

En daar waren ze weer… Harry, Louis & co. met de slechtste en meest irritante One Direction leadsingle die ik ooit heb gehoord. Steal My Girl werd na een paar keer echt enorm vervelend.

18. Gwen Stefani – Spark The Fire

De comeback met No Doubt flopte al behoorlijk, maar ook solo heeft ze niet echt succes. Na de leadsingle van haar aanstaande derde studioalbum, Baby Don’t Lie (die ik overigens wél goed vind), komt ze met het door Pharrell Williams geproduceerde irritante Spark The Fire. Ondanks de hulp van deze goede producer is deze Baby Don’t Lie-followup een erg irritant nummer. “OMG, OMG, I’m back again”… vanaf deze zin stopte mijn interesse voor dit nummer.

17. Mr. Probz – Nothing Really Matters

Dat ik niet erg fan van Mr. Probz ben, bleek al in de vorige editie, toen ik Waves in de top 3 zetteNothing Really Matters heeft wekenlang op #1 gestaan in de Top 40, maar ondanks dat ben ik hem niet zo zat als dat ik Waves vorig jaar was. Maar wel weer een mooi slaapliedje afgeleverd, meneer Probz!

16. Gers Pardoel – Louise

Gers Pardoel, bekend van tophits als Bagagedrager en Ik Neem Je Mee, kwam dit jaar met een nieuwe single: Louise. 2014 was het jaar dat Gers dacht dat hij een zanger was. Het klinkt voor geen meter. Man, wat is dit nummer irritant.

15. Ronnie Flex ft. Mr. Polska – Zusje

Als afsluiter voor deel 2 van De Worst van 2014 een samenwerking tussen Nederlandse artiesten, of hoe je ze wilt noemen, Ronnie Flex en Mr. Polska. Die laatste kennen we natuurlijk nog van het prachtige Hausa Wausa. Nu is het al wel bekend dat ik niet zo weg ben van de Top Notch-artiesten, maar deze is toch wel irritant. Met het refrein van Zusje kan prima meegezongen worden, maar de coupletten zijn verschrikkelijk en klinken voor geen meter.

Op zaterdag 27 december zet ik deel 3 online. Daarbij zitten WK-nummers, een nummer dat begin dit jaar in een commercial zat, en drie nummers met praktisch hetzelfde thema.

This entry was posted in Nieuws. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

