De Worst van 2014 (1/4)

2014 was geen slecht muziekjaar, maar dat betekent niet dat erg geen slechte muziek gemaakt is! De, naar mijn mening, 28 slechtste tracks van 2014 maken kans om de ‘Worst van 2014’ te zijn! Vandaag deel 1.

Neem het niet te letterlijk, want het gaat hier niet om een letterlijke worst, maar om de slechtste (Engels: worst) nummers van 2014. Dit jaar doe ik het weer op volgorde van slecht naar minder slecht. Er zijn 28 nummers die ik gekwalificeerd heb voor De Worst van 2014.

Regels: het nummer hoeft niet per se in 2014 gereleased te zijn, maar moet wel dit jaar op de radio te horen zijn geweest en/of in de hitlijsten hebben gestaan. De meeste nummers in deze lijst hebben de Nederlandse charts gehaald, maar andere alleen de Amerikaanse of de Britse. En het belangrijkste: ik moet me er dit jaar aan geërgerd hebben. Vandaag de eerste zeven, de nummers 28 t/m 22!

28. Calvin Harris ft. Big Sean – Open Wide

Calvin Harris is één van mijn favoriete dj’s, maar dat neemt niet weg dat hij niet in deze lijst kan komen. Open Wide is de vocale remake van Calvin’s (instrumentale) clubsingle C.U.B.A. De vocalen, toegevoegd aan dit nummer, zijn van de Amerikaanse rapper Big Sean. Het probleem: deze voegen niks toe aan het nummer, maar zijn alleen maar irritant. Prima instrumentaal + slechte vocalen = nét een notering in de lijst.

27. Nielson – Sexy Als Ik Dans

Nielson’s muziek vind ik óf erg goed, óf erg slecht. En deze valt dus in de laatste categorie. Meer dan dat ik het nummer gewoon irritant vind, weet ik er niet over te zeggen. En door.

26. Yellow Claw ft. Rochelle – Shotgun

De release van dit nummer was ergens eind 2013, maar ook dit jaar was Shotgun nog behoorlijk vaak te horen op de Nederlandse radiostations. Ik had nieuwe single Till It Hurts ook op deze lijst kunnen zetten, maar aangezien ik die steeds beter vind worden heb ik hem gediskwalificeerd voor deze lijst. De vocalen van Rochelle Perts op Shotgun zijn goed te doen, maar de drop is verschrikkelijk. Maar dat zal vooral aan mij liggen.

25. Jayh – Mooie Dag

Als je dit een paar keer hoort is het geen ramp, maar hoe meer je het hoort, hoe irritanter dit nummer wordt. Blegh. Ik krijg hier dus géén mooie dag van!

24. Miss Montreal – Say Heaven Say Hell

Utopia is het reallifesoapserietelevisieprogramma-ding waarvan ik nooit heb begrepen waarom het zo succesvol is. Evenmin van het themanummer heb ik dat nooit gesnapt. Ik zet de radio dat ook uit bij dit nummer. En door…

23. David Guetta ft. Skylar Grey – Shot Me Down

Ook David Guetta maakt(e) prima muziek, maar dan zit je dus te wachten op een goede comeback van hem en dan krijg je deze troep die ook nog eens goed aanslaat bij het publiek… Het was even wennen aangezien Guetta meestal meer de popdance-richting op gaat. Dit is een echte clubtrack. Slecht instrumentaal en ook Skylar maakt het niet beter.

22. Dotan – Fall

Na het succes van Home besloot Dotan om Fall (de single vóór Home) opnieuw uit te brengen. Slechte keuze. Van dit nummer Fall ik in slaap. Prima dus, als je het als een slaapliedje beschouwt, maar als dit liedje zo rond half drie voorbij komt in de Top 40… tja, overdag heb ik geen slaapliedjes nodig. Gelukkig heeft het er maar een paar weken in gestaan. Ik hoop dat Dotan na Fall met iets minder saais op de proppen komt.

This entry was posted in Nieuws. Bookmark the permalink.

One Response to De Worst van 2014 (1/4)

  1. Pingback: De Worst van 2014 (2/4) | Flip Music

Leave a Reply

