TimeMachine: week 14-2013

De TimeMachine is een nieuwe wekelijkse schijf, die op zaterdag gepresenteerd wordt op dit blog! Met de TimeMachine ga ik elke week terug in de tijd, meestal naar een nummer uit de jaren ’00 van de 21e eeuw, maar soms ook naar de jaren ’90.

Deze week gaan we zeven jaar terug in de tijd, naar het jaar 2006. Maar de oorsprong van de single waar ik het over heb, ligt in 2002. Toen releasde een Franse dj een geweldige plaat, met vocalen van een gospelzanger. Ik heb natuurlijk over David Guetta & Chris Willis! In totaal maakten de twee tussen 2000 en 2010 maarliefst negen singles samen!

In 2002 scoorden Guetta en Willis in Frankrijk een top 5-hit met Love Don’t Let Me Go. In ons Nederland was dit goed voor een 19e positie in de Top 40.
Vier jaar later, in 2006, werd dit nummer in een mash-up gestopt, samen met de DJ Tocadisco remix an Walking Away, een single van de Britse band The Egg.

In augustus 2006 werd deze mash-up als single uitgebracht onder de naam Love Don’t Let Me Go (Walking Away).

Het is Pasen dit weekend, dus daarom The Egg… en David Guetta natuurlijk, de TimeMachine van deze week!

Info
Album: Fuck Me I’m Famous – Ibiza Mix 06, Pop Life én One More Love
Genre(s) en stijl(en): dance, elektro house
Label: Virgin Records
Hoogste positie: #2 (Hongarije)
Top 40 in Nederland: Geen Top 40-notering, maar blijven steken in de Tipparade

This entry was posted in TimeMachine and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

