Albumreview: Kerli – Utopia [EP]

Ik vond het wel weer eens hoog tijd om een album te beluisteren, en dat heb ik dus ook gedaan! Ik luisterde deze middag naar de, slechts 24 minuten durende extended play (EP) van Kerli, die afgelopen week verscheen.

Kerli Kõiv, of gewoon Kerli, is geboren op 7 februari 1987 in Elva, een plaats in Estland. In 2008 bracht ze haar album Love Is Dead uit, met daarop Walking On Air, dat je misschien wel kent. Je kunt Kerli ook kennen van Zero Gravity!

Zie hieronder de tracklist + cijfer die ik voor de track geef!

01. Can’t Control the Kids 6,5
02. The Lucky Ones 7,5
03. Love Me or Leave Me 4,0
04. Sugar 3,5
05. Here And Now 4,5
06. Chemical 5,5

Aan het begin van de EP werd ik positief verrast door het nummer Can’t Control the Kids, dat nog best wel goed was. Evenals nummer 2 op het album, de single The Lucky Ones! Alleen na die twee tracks werd het album wat saai, en was Chemical de enige die ik nog enigzins een kleine voldoende kon geven. Kerli kan veel beter dan deze redelijk saaie EP! Het gemiddelde cijfer van alle tracks is een 5,3, en dat valt nog nét op een voldoende af te ronden! Ik hoop wel dat haar volgende album of extended play iets beter is.

Cijfer: 5,5
Genre(s): elektronisch, dance, dance-pop
Label(s): The Island Def Jam Music Group

This entry was posted in Albumreviews, Reviews and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

