Albumreview: Justin Bieber – Believe Acoustic

De grootste fout die de Amerikaanse R&B-zanger Usher ooit heeft gemaakt, is Justin Bieber een platencontract geven. Althans, zo dacht ik er ooit over. In 2009 leerden we deze jonge Canadees kennen door One Time. Ik was destijds blij dat Bieber met zijn ‘k*tmuziek’ buiten de Nederlandse hitlijsten bleef. (In Nieuw-Zeeland en Canada werd het trouwens wel een hit, een top 10-hit zelfs). Maar in 2010 kwam het meest verschrikkelijke Bieber-nummer allertijden uit: Baby, de meest ge-dislikete video op YouTube, en de op één na bestbekeken video. Justin scoordeer zijn eerste nummer 1-hit mee, in Frankrijk. Alleen de verse van Ludacris vond ik er goed aan, voor de rest niks.

In 2012 werd Justin Bieber volwassen (letterlijk en figuurlijk). Het album Belive was tig miljoen keer beter dan voorganger My World, met toppers als Boyfriend en Beauty And A Beat erop.

Vandaag kwam van Believe een speciale EP uit: Believe Acoustic, met akoestische versies, inclusief drie gloednieuwe tracks (als je de bonus track meetelt). Check hieronder de cijfers die ik voor de tracks heb gegeven:

01. Boyfriend – acoustic 7,0
02. As Long As You Love Me – acoustic 7,5
03. Beauty And A Beat – acoustic 7,0
04. She Don’t Like The Lights – acoustic 8,0
05. Take You – acoustic 6,0
06. Be Alright – acoustic 5,0
07. All Around The World – acoustic 5,5
08. Fall – acoustic 4,0
09. Yellow Raincoat 4,0
10. I Would 6,5
11. Nothing Like Us 3,0

Het album begon goed. Hele mooie akoestische versies va Boyfriend, Beauty And A Beat en As Long As You Love Me. Het hoogtepunt is toch wel She Don’t Like The Lights! Die kan ik daarom ook een 8 geven als cijfer. Dieptepunt is nieuwe track Nothing Like Us, het laatste nummer van het album. Keur ik het album af? Nee, want het scoort een 5,77. En op school hebben we netjes geleerd dat we dat naar boven afronden, op een 6!

Cijfer: 6,0
Genre(s): pop
Label(s): Schoolboy, RBMG, Island
Producer(s): Justin Bieber, Dan Kanter, Tom Strahle, Da Internz, Aaron Michael Cox

This entry was posted in Albumreviews and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

