Review: 50 Cent ft. Snoop Dogg & Young Jeezy – Major Distribution

Iets meer dan een maand geleden leverde hij de track My Life af, met features van Eminem en Adam Levine. Een goed nummer, dat ik zelfs goed vind, terwijl ik de meeste hip hop niks aan vind. Maar wie is deze 50 Cent nou eigenlijk? Deze Curtis James Jackson III? 50 Cent is al sinds 1996 één van de bekendste rappers uit de Verenigde Staten. Zijn eerste album Get Rich Or Die Tryin’ stond op nummer 1 in de Amerikaanse albumchart, evenals in de Canadese versie van de lijst. Op het album stond ook een wereldwijde nummer 1-hit: In Da Club, één van 50’s drie nummer 1-hits in de VS. In Nederland kwam het nummer tot de 2e positie. Het opvolgende album heette The Massacre, en daarop stond wéér een grote hit! Candy Shop featuring Olivia werd 50 Cent’s derde nummer 1-hit in de VS (tussendoor stond 21 Questions ook nog op nummer 1).

Sinds zijn hit Ayo Technology in 2007, heeft hij geen top 20-hits meer gescoord. Tegenwoordig is hij vooral druk met het verkopen van “Beats By Dre”-koptelefoons. Maar he he, we hebben er vier jaar op zitten wachten, maar 50 Cent komt eind februari 2013 dan eindelijk met zijn nieuwe album dat Street King Immortal zal gaan heten. Het album is geproduceerd door o.a. Eminem (ook aan zijn eigen nieuwe album bezig), Dr. Dre, J.U.S.T.I.C.E. en Alex Da Kid. Op het album staan samenwerkingen met Eminem, Alicia Keys, Adam Levine, Dr. Dre, Snoop Dogg, Young Jeezy, Too Short, DJ Felli Fel en Chris Brown!

My Life was al hiphop, maar toch ook een beetje pop, door Maroon 5-zanger Adam Levine. De nieuwe single is Major Distribution, samen met Young Jeezy en Snoop Dogg. Hip hop is niet bepaald mijn genre, maar dit nummer is toch leuk. Leuke melodie, oude Snoop Dogg (dus niet de reggae “Snoop Lion”).

Ga ik hip hop ineens leuk vinden in 2013? Geen idee. We zullen zijn!

Cijfer: 6,5
Genre(s): hip hop