Review: De Kraaien – Ik Vind Je Lekker

Soms zijn er echt van die nummers die wat mij betreft meteen de prullenbak in kunnen. Een heel recent voorbeeld is bijvoorbeeld Hausa Wausa van Mr. Polska. En waar is het toch heen met de Nederlandse hitlijsten… juist van dit soort ‘afvalmuziek’ worden hypes. Zo ook de Haagse rappers De Kraaien. Waar ze zo opeens vandaan komen met hun nummer Ik Vind Je Lekker is bijna niemand erg duidelijk, maar ze scoren er wel mee!

Het nummer wordt ingeleid door een redelijke beat, maar even later begint iemand tamelijk onverstaanbaar te rappen. Je zou ze kunnen vergelijken met de Jeugd van Tegenwoordig, maar daar ben ik het nog niet mee eens. Ik schok helemaal toen ik de videoclip zag. De Kraaien blijken gemaskerde mannen te zijn, samen met het feit dat het gewoon een rare clip is.

Ondanks de vreselijke raps van De Kraaien, is het instrumentaal gelukkig nog wel redelijk goed. Al kan ik dat niet vinden op internet, helaas.

Cijfer: 3,0
Genre(s): nederhop, hip hop, rap
Album: (geen)

De Kraaien singles discografie:

  •  Ik Vind Je Lekker (2012)

De Kraaien albums discografie:
– (nog) geen albums

This entry was posted in Reviews and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Review: De Kraaien – Ik Vind Je Lekker

  1. Burby says:

    Mee eens, eigenlijk. De instrumental is best wel ok, en dat is waarschijnlijk ook waarom het zo populair is

Leave a Reply

