Review: Lenka – Everything At Once

Het gebeurd soms dat een nummer bekend wordt, dankzij reclame. Zo overkwam dit ook de Australische zangeres Lenka Kripac. Eind vorige maand releasede Microsoft de gloednieuwe Windows 8. Gek genoeg scoort Lenka niet goed in haar thuisland, maar vooral in Oostenrijk, Zwitserland, Duitsland, en een aantal andere landen. Lenka heeft inmiddels twee albums uitgebracht.Dit betreft het eerste album Lenka, met de leadsingle The Show, die in Oostenrijk tot de 13e positie kwam, in het Verenigd Koninkrijk tot nummer 22, en ook chartte het in een aantal andere landen.

Op haar tweede album, die in april 2011 uitkwam, staat het nummer Everything At Once. Het nummer kwam in geen enkele hitlijst, maar dook opeens weer op toen het gebruikt werd door Microsoft in de commercial van Windows 8. Zal dit Lenka’s grootste hit worden? In de Nederlandse iTunes Top 100 staat het nummer, bij het schrijven van deze review, op de 35e positie, en in de Nederlandse Single Top 100 staat het nummer zelfs al op #27.
In Duitsland zijn ze er echt gek van, want daar kwam het nummer in de officiële Duitse hitparade al op de 39e positie de lijst binnen! Ook bij onze zuiderburen scoort het al aardig in de iTunes Top 100.

De in 1978 in New South Wales, Australië geboren Lenka Kripac, wie slechts een kleine artiest was, heeft nu opeens een hit te pakken. In Everything At Once worden ook een aantal dieren opgenoemd. Namelijk een wolf, een vos, een beer, een vogel en een muis. Je zou misschien al snel denken aan Pulcino Pio, maar dit nummer is totaal anders! Behalve de dieren, is het natuurlijk ook een serieus nummer, het is een leuk nummer!

Cijfer: 6,5
Genre(s): pop, indie pop
Album: Two