Review: David Guetta ft. Taped Rai – Just One Last Time

Bijna iedereen wil samenwerken met de Fransman David Guetta, geboren op 7 november 1967 in Parijs. Guetta is in 2011 uitgeroepen tot de beste dj van dat jaar. Oftewel: hij stond op de 1e positie in de DJ Mag Top 100. Dit jaar werd hij ‘verslagen’ door Armin van Buuren. Op zijn 17e begon hij met draaien in een club in Parijs, maar daar is het niet bij gebleven! In 2002 verscheen Guetta’s eerste studioalbum Just a Little More Love, met daarop negen tracks samen met gospelzanger Chris Willis,  waarvan er drie als single werden uitgebracht. Vooral Love Don’t Let Me Go deed het erg goed in de Nederlandse hitlijsten. Met opvolgende albums Guetta Blaster en Pop Life had Guetta redelijk succes. Maar het echte succes begon pas in 2009, toen hij internationaal doorbrak.

In 2009 kwam het album One Love uit. En sindsdien veranderd alles wat David Guetta maakt, bijna letterlijk, in goud. Met When Love Takes Over (featuring Kelly Rowland) behaalde hij zijn eerste nummer 1. In onder andere Zwitserland en Verenigd Koninkrijk. Ook opvolger Sexy Bitch groeide uit tot een zomerhit, en stond in nóg meer landen op de 1e positie. Ook de singles Gettin’ Over YouMemories en Who’s That Chick waren zeer succesvol.
Eind augustus vorig jaar verscheen Guetta’s nieuwe album Nothing But The Beat, met ook daarop grote successen. In zijn verleden heeft David Guetta al samengewerkt met enorm veel (grote) artiesten. Zoals: Chris Willis, Akon, Nicki Minaj, Flo Rida, Sia, Kelly Rowland, Kid Cudi, LMFAO, Rihanna, Chris Brown, Usher, Ludacris, Lil’ Wayne en Taio Cruz!

In september dit jaar verscheen een re-release, genaamd Nothing But The Beat 2.0, met daarop een aantal nieuwe tracks. De hit She Wolf (Falling To Pieces) met Sia natuurlijk, maar ook de nieuwste single van David Guetta, Just One Last Time!
Vocalen op het nummer zijn ingezongen door Taped Rai. Een ‘mystery guest’ eigenlijk, want na lange tijd op internet zoeken, is het me nog steeds niet duidelijk wie dit nou precies  is. Overigens is het wel jammer dat Play Hard, met Ne-Yo en Akon niet de nieuwe single is geworden!

Toen ik het nummer voor het eerst hoorde, vond ik het nog niks. Maar het is een groeier hoor!

Cijfer: 6,5
Genre: pop, dance
Album: Nothing But The Beat 2.0

David Guetta singles discografie:

  • Just a Little More Love (2001)
  • Love Don’t Let Me Go (2002)
  • People Come People Go (2002)
  • Give Me Something (2002)
  • Just for One Day – Heroes (2003)
  • Money (2004)
  • Stay (2004)
  • The World Is Mine (2004)
  • In Love With Myself (2005)
  • Love Don’t Let Me Go – Walking Away (2006)
  • Love Is Gone (2007)
  • Baby When The Light (2007)
  • Delirious (2008)
  • Tomorrow Can Wait (2008)
  • Everytime We Touch (2009)
  • When Love Takes Over (2009)
  • Sexy B**** (2009)
  • GRRRR (2009)
  • One Love (2009)
  • Memories (2010)
  • Gettin’ Over You (2010)
  • Who’s That Chick (2010)
  • Sweat – vs. Snoop Dogg (2011)
  • Where Them Girls At (2011)
  • Little Bad Girl (2011)
  • Titanium (2011)
  • Without U (2011)
  • Turn Me On (2011)
  • I Can Only Imagine (2012)
  • She Wolf – Falling To Pieces (2012)
  • Just One Last Time (2012)

David Guetta albums discografie:

  • Just a Little More Love (2002)
  • F*ck Me I’m Famous – EP (2003)
  • Guetta Blaster (2004)
  • F*ck Me I’m Famous – EP (2006)
  • Pop Life (2007)
  • F*ck Me I’m Famous – EP (2008)
  • F*ck Me I’m Famous – EP (2009)
  • One Love (2009)
  • Pop Life / Guetta Blaster – Box Set (2009)
  • F*ck Me I’m Famous – EP (2010)
  • F*ck Me I’m Famous – EP (2011)
  • Nothing But The Beat (2011 + re-release in 2012)
  • F*ck Me I’m Famous – EP (2012)
This entry was posted in Reviews and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

