Review: Loreen – My Heart Is Refusing Me

De Zweedse zangeres Loreen werd op 16 oktober 1983 geboren in Stockholm, als Lorine Zeineb Nora Talhaoui. Ze is van Marokkaans-Berberse afkomst, omdat haar ouders uit Zuid-Marokko komen. Loreen deed in 2004 mee met de Zweedse Idol-talentenjacht. Ze zong in dat programma nummer als Just Like a Pill en If I Ain’t Got You, dit zijn nummers van P!nk en Alicia Keys. Helaas won ze niet, maar werd de finale gewonnen door Daniel Lindström.Direct na haar deelname aan Idol, nam ze een pauze van maarliefst zes jaar. Tussen 2005 en 2011 was ze vooral actief als producer van reality shows. Loreen keerde terug in de muziekwereld, toen ze in 2011 meedeed aan het programma Melodifestivalen, de Zweedse voorronde voor het Eurovisie Songfestival. Ze deed mee met het nummer My Heart Is Refusing Me. Helaas kreeg ze te weinig stemmen, en werd Eric Saade naar het Eurovisie Songfestival van dat jaar gestuurd. Dus probeerde zet het nog een keer. En in 2012 lukte het wel: Loreen had het winnende liedje, dit keer met Euphoria. Ze mocht Zweden vertegenwoordigen in mei 2012 tijdens het Eurovisie Songfestival.
Uiteindelijk won Loreen het Songfestival, en Euphoria groeide uit tot een hit. In Nederland kwam het niet tot de 1e, maar de 2e positie. In ons land de grootste Songfestival-hit allertijden!

Op 24 oktober released Loreen haar eerste album, Heal. Terwijl Crying Out Your Name in haar eigen land als nieuwe single dient, is het nummer My Heart Is Refusing Me in de rest van de wereld een single!

My Heart Is Refusing Me is evenals voorganger Euphoria een rustig dance-nummer. Van het nummer bestaat een rustige versie, en ook een ‘meer dance’ versie. En die laatstgenoemde versie, vind ik de beste! Het nummer is, naar mijn mening, zelfs beter dan Euphoria, en klinkt erg goed!

Cijfer: 7,5
Genre: dance, pop
Album: Heal

Loreen singles discografie:

  • My Heart Is Refusing Me (2011)*
  • Euphoria (2012)
  • Crying Out Your Name (2012)

*) Wereldwijde release pas in oktober 2012

Loreen albums discografie:

  • Heal (2012)
This entry was posted in Reviews and tagged , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Review: Loreen – My Heart Is Refusing Me

  1. Robbin says:

    Neeee… My Heart Is Refusing Me is zeker niet beter dan Euphoria. Maar ik ben ook nog van plan een review hierover te maken, dus ik geef zeker niet te veel weg.😛

  2. Pingback: Album review: Loreen – Heal | Flip Music

Leave a Reply

